Четвер, 02.04.2020, 05:47Вітаю Вас Гість | RSS
Бібліотека БЗШ №18
Меню сайту
Дитячі журнали
Форма входу

Цікаве і корисне


                                          Дорогий друже!

Держава витрачає багато коштів для того, щоб ти мав підручник. Тож нагадуємо про Єдині вимоги до учнів щодо використання та збереження підручників.

1. Учні зобов'язані дбайливо ставитись до підручників і книг як бібліотечних так і власних.


2. При отриманні підручників з бібліотеки слід переглянути їх і при виявленні дефектів повідомити бібліотекаря; якщо підручник має незначні пошкодження, відремонутвати його.

3. Якщо учень втратив чи пошкодив підручник, він повинен повернути до бібліотеки такий само або замінити його іншим, який бібліотекар визначить рівноцінним за змістом і вартістю.

4. До учнів, які недбайливо ставитимуться до підручників, застосовувати заходи громадського впливу.

Як вибрати книгу в бібліотеці
Бібліотека це сховище величезної кількості книг. Вони різноманітні за змістом і призначенням, і починаючому читачеві або дитині, вперше прийшов до бібліотеки, буває непросто вибрати потрібну книгу.

Інструкція:

Перш за все, визначте чітко для себе, що вас найбільше цікавить у літературі, який жанр і напрямок, а також вирішите, книгу якого автора ви б хотіли почитати. Потім звертайтеся з проханням до бібліотекаря, і вам порадять книгу для читання.

Якщо ви хочете самостійно вибрати книгу, то скористайтеся алфавітним каталогом, який повинен бути в будь-який (навіть сільській чи шкільної) бібліотеці. За каталогом ви зможете зрозуміти, чи є потрібна вам книга в бібліотеці і де саме (в читальному залі або в абонементному відділі).

Якщо вам не вдалося знайти за алфавітним каталогу книгу конкретного автора, виберіть інший твір цього письменника.

Скористайтеся системним каталогом, якщо вам, наприклад, потрібно знайти науковий матеріал для написання реферату з якоїсь певної теми. У цьому каталозі міститься інформація, яка розкриває зміст книг. Ви зможете швидко і без особливих зусиль підібрати кілька джерел різних авторів по близьких темах і питаннях і повно, багатогранно розкрити тему в рефераті.

Обов'язково зверніть увагу на книжкові виставки, які часто влаштовують у бібліотеках до ювілеїв авторів або до святкових дат. Там ви зможете знайти необхідний матеріал, наприклад, для уроку позакласного читання в школі або просто відкрити для себе нового цікавого автора.

Шукайте книги на полицях не тільки по алфавітному покажчику (першим буквам прізвища авторів), а й за жанровим принципом. Наприклад, полиці з фантастикою або пригодами розташовуються окремо від наукової збірки (енциклопедій, довідників, словників).

Зверніться по допомогу до бібліотекаря, і вона, напевно, вкаже вам на полиці, де знаходяться книги, рекомендовані для вашої вікової категорії. Адже якщо ви подивитеся на серйозний психологічний роман передчасно, то не зможете його зрозуміти і оцінити по достоїнству.

Якщо вас зацікавила якась книга, познайомтеся з анотацією до неї (вона знаходиться найчастіше на форзаці). За допомогою неї ви отримаєте коротку інформацію про зміст твору, а також про автора. Вивчення вмісту в кінці джерела також допоможе вам не помилитися у виборі цікавої саме для вас книги.

Звертайте увагу і на шрифт. Молодшим школярам краще не брати книги з дрібними літерами.

Вибираючи книгу, звертайте увагу також і на барвисті ілюстрації, адже яскраві і цікаві зображення, напевно, відіграють дуже важливу роль у сприйнятті вами літературного матеріалу.

        Як написати реферат
Декілька НЕ:

- Реферат НЕ копіює дослівно книги і статті і НЕ є конспектом.

- Реферат НЕ пишеться по одному джерелу і Не є доповіддю.

- Реферат НЕ може бути оглядом літератури, тобто не розповідає про книги.

- У рефераті зібраний по темі матеріал систематизується і узагальнюється.

Реферат складається з декількох частин:

• титульний аркуш (оформляється за вимогами учбового закладу);

• зміст (вміст) вимагає наявність номерів сторінок на кожен розділ реферату;

• вступ;

• основна частина, що складається з глав;

• висновок;

• список використаної літератури.

У вступі пояснюється:

• чому вибрана така тема, чим вона важлива (особисте відношення до теми (проблеми), чим вона актуальна (відношення сучасного суспільства до цієї теми (проблеми), яку культурну або наукову цінність представляє (з точки зору дослідників, учених);

• яка література використана: дослідження, науково-популярна література, учбова, хто автори...

• з чого складається реферат (вступ, к-ть глав, висновок, додатки).

Основна частина реферату складається з декількох розділів, що поступово розкривають тему. Кожен з розділів розглядає яку-небудь із сторін основної теми. Ствердження позицій підкріплюються доказами, узятими з літератури (цитування, вказівка цифр, фактів, визначення)

Якщо докази запозичені у автора використовуваної літератури, - це оформляється як посилання на джерело і має порядковий номер.

Посилання оформлюються внизу тексту під межею, де вказуються порядковий номер посилання і дані книги або статті. В кінці кожного розділу основної частини обов'язково формулюється висновок.

В висновках (дуже коротко) формулюються спільні виводи по основній темі, перспективи розвитку дослідження, власний погляд на вирішення проблеми і на позиції авторів використовуваної літератури, про свою згоду або незгоду з ними.

Список літератури складається в алфавітному порядку в кінці реферату за певними правилами.

Опис книг

Автор(и). Заголовок. - Місце видання: Видавництво, рік видання. – Сторінки

Опис збірок

Заголовок. - Місце видання: Видавництво, рік видання. - Сторінки.

Література: Справ. шк. - М.: Освіта, 1996. - 600с.

Опис статей

Автор(и). Заголовок //Назва журналу (газети). - Рік. - Номер. - Сторінки статті.

Етапи (план) роботи над рефератом

1. Вибрати тему. Вона має бути знайома і цікава. Бажано, щоб тема містила яку-небудь проблему або протиріччя і мала відношення до сучасного життя.

2. Визначити, яке саме завдання, проблема існує по цій темі і шлях її вирішення. Для цього потрібно назву теми перетворити на питання.

3. Знайти книги і статті за вибраною темою. (Для середніх класів - не менше 3-х джерел, для старшокласників не менше 5). Зробити список цієї літератури.

4. Зробити виписки з книг і статей. (Звернути увагу на незрозумілі слова і вирази, уточнити їх значення в довідковій літературі).

5. Скласти план основної частини реферату.

6. Написати чорновий варіант кожної глави.

7. Показати чернетку педагогові.

8. Написати реферат.

9. Скласти повідомлення на 5-7 хвилин, не більш.



ПОСИЛАННЯ
Друзі сайту
Пошук
Календар
«  Квітень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0